Första kommentaren – om Stora Karlsö

I somras när vi var på Gotland tog vi en tur över till fantastiska Stora Karlsö. Jag och min man var där över dagen. Mycket duktiga guider som gjorde mig, som annars inte är så biologi-intresserad jätteintresserad av allt som levde och växte på Karlsö.

Jag hade bestämt att vi skulle dit igen och bo över och spanade in var jag ville bo. Visst verkar det mysigt att bo i fyrvaktarns hus, men faktum är att jag blev mest förtjust i det billigare alternativet med  vandrarhemmet. I synnerhet Hiheim, som ligger vägg i vägg med jaktstugan som byggdes åt Oskar II eller vem det nu var. Generösa kök och en fantastisk närhet till badplats och uteplatsen med stenborden var fullkomligt ljuvlig. Nej, Hien var bästa alternativet enligt mig. Bokas via STF 0498-24 05 00 alt boka@storakarlso.se

Det finns ett vandrarhem i Klinte också. Warfsholm@telia.com eller 0498-24 00 10. Fast Hiheim och Karlsö är det jag verkligen verkligen vill uppleva igen.

Om Lena Breitner

Frilansjournalist med intresse för kalla kriget och underrättelse- och säkerhetstjänsternas historia. Har varit med om att grunda Föreningen Sveriges öga och öra och skrivit uppslagsordet Stasi för NE. Har skrivit en bok om argentinsk tango. Fil kand i historia, fil mag i ekonomisk historia samt fil mag i litterärt skapande. Bor i Malmö.
Det här inlägget postades i Sverige. Bokmärk permalänken.

Kommentera

